Każdy nasz Klient ma prawo do zwrotu towaru bez podania przyczyn zgodnie z art. 38 ustawy z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta nie dłużej niż 14 dni od otrzymania zamówionego towaru w ramach odstąpienia od umowy według zasad ogólnych, które wynikają z przepisów dotyczących zawarcia umowy na odległość.
Prawo to dotyczy tylko i wyłącznie sprzedaży konsumenckiej, tj. dotyczącej jedynie osoby fizycznej dokonującej zakupu w niezwiązanym z prowadzoną działalnością zawodową i gospodarczą celu. Aby zwrócić towar w trybie odstąpienia od umowy produkt musi spełniać kilka podstawowych reguł, tj.
-
być odesłany w pełni kompletny
-
towar, ani akcesoria nie mogą być uszkodzone
-
żaden z elementów nie może nosić śladów użytkowania poza tymi które pozwalają na sprawdzenie zakupionego towaru.
-
Zawierać dowód zakupu lub kopię/numer faktury VAT, oraz wypełniony formularz odstąpienia od umowy znajdujący się pod adresem:
Nie ma możliwości zwrotu produktów chronionych prawem autorskim, m.in. oprogramowania, płyt z muzyką itp.
Jak dokonać zwrotu
W sytuacji chęci do skorzystania z przepisu odstąpienia od umowy, Klient powinien odesłać towar na własny koszt po wcześniejszym zgłoszeniu e-mailowym. Towar powinien być zwrócony na adres: ULANZI, Bohaterów Września 2/19, 98-100 Łask.. Do przesyłki dołączyć należy wypełnione oświadczenie o odstąpieniu od umowy zawartej na odległość wraz z numerem konta oraz dowodem zakupu. Po otrzymaniu przesyłki zwrotnej Sklep sprawdzi otrzymany towar i w razie braku stwierdzenia przeciwwskazań dokona zwrotu gotówki. Zwrot nastąpi nie później niż 14 dni roboczych po otrzymaniu przesyłki. W przypadku gdy dowód zakupu to faktura VAT sklep odsyła do klienta korektę faktury VAT, którą należy podpisać i odesłać na wskazany adres. Termin do zwrotu gotówki w tym przypadku liczony jest od dnia otrzymanej podpisanej korekty faktury.
Pozostałe powody zwrotu
W sytuacji kiedy otrzymany przez Klienta towar okaże się być niezgodny z zamówieniem zostanie on w miarę możliwości wymieniony na nowy, zgodny z umową kupna. W przypadku, gdy wymiana taka nie jest możliwa po odesłaniu towaru przez klienta następuje zwrot gotówki. Aby przyspieszyć wymianę towaru na prawidłowy Klient może przesłać zdjęcia otrzymanego towaru (niezgodności z nim związanych) e-mailowo na adres: kontakt@ulanzi.com.pl wraz z opisem problemu. Możliwe jest wtedy szybsze zakończenie zgłoszenia. Odsyłany towar każdorazowo powinien posiadać załączony dowód zakupu oraz wypełniony i podpisany formularz reklamacyjny.
Sprzedawca dokonuje zwrotu płatności przy użyciu takiego samego sposobu płatności, jakiego użył konsument, chyba że konsument wyraźnie zgodził się na inny sposób zwrotu, który nie wiąże się dla niego z żadnymi kosztami